Lietuvių kalbos ir literatūros pamoka „Informacijos pateikimas skelbimuose, reklamose”
Birželio 15 d. Punios pagrindinio ugdymo ir daugiafunkcio skyriaus 10-os klasės mokiniams vyko patyriminio ugdymo lietuvių kalbos ir literatūros pamoka „Informacijos pateikimas skelbimuose, reklamose“. Mokytojai teko iš anksto įvertinti Punioje esančių skelbimų ir reklamų tekstus, kad žinotų, ar mokiniai ras pakankamai medžiagos šiam tyrimui.
Darbui skyrėme dvi pamokas. Per pirmąją, aptarę, kokios stilistinės ypatybės būdingos skelbimams ir reklamų tekstams, kokiu stiliumi jie rašomi, ėjome į miestelio parduotuves, prie kultūrinio administracinio pastato, į kitas skelbimų pateikimo vietas ir skaitėme tekstus, aptarėme juos, atrinkome turinčius trūkumų ar klaidų ir fotografavome. Antrosios pamokos metu ėjome į Punios biblioteką. Susėdę prie kompiuterių, gavę užduočių lapus, mokiniai ėmėsi darbo. Jiems reikėjo į pateiktą lentelę įkelti 4-5 skelbimų ar reklamų, kuriose surado netikslumų, klaidų, nuotraukas ir užrašyti, kokios stiliaus ypatybės būdingos pasirinktam tekstui bei kokias klaidas pastebėjo. Ieškoti informacijos, kaip reikėtų taisyti surastas klaidas, buvo galima Valstybinės lietuvių kalbos komisijos svetainėje (www.vlkk.lt) veikiančiame Kalbos konsultacijų banke. Pateikę keturis-penkis skelbimus ar reklaminius tekstus, užpildę lentelės skiltis, mokiniai įsivertino savo darbą pamokoje, pasirinkdami tris nebaigtus sakinius, kuriuos pratęsė patys. Su mokytoja aptarę darbo rezultatus, susumavę taškus, sužinojo, kaip įvertinamas atliktas darbas.
Pamoka mokiniams patiko, nes buvo įdomu tyrinėti ir atrasti netikslumų, kuriuos sėkmingai ištaisė.
Įgyvendintos ,,Kokybės krepšelio“ 1.2. Savivaldaus ir patyriminio ugdymo(si) diegimas dalykų pamokose ir 1.3. Ugdymo proceso organizavimas kitose edukacinėse aplinkose gimnazijoje ir už gimnazijos ribų – ,,klasė be sienų“ veiklos.
Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė
Alma Davidavičienė
Integruotas geografijos ir matematikos patyriminio ugdymo projektas ,, Artimos gamtinės aplinkos tyrimas“
,,Medžio aukščio ir amžiaus nustatymas“
Mokinių ugdymas remiantis patirtimi vyksta ne tik klasėje, bet ir mokyklos aplinkoje – tai padeda jiems savarankiškai ugdytis per pamokas formuojamus gebėjimus, sudaro sąlygas atlikti tyrimus ir stebėti aplinką savo gyvenamojoje vietovėje.
Birželio 15 d. 6 – 8 ir 10 klasės mokiniai dalyvavo pirmame artimos gamtinės aplinkos tyrimo užsiėmime ,,Medžio aukščio ir amžiaus nustatymas“. Kiekvienas medis turi savo istoriją. Vieni, užaugę pavieniui laukuose ar pasodinti dvarų parkuose, kiti, didžiąją savo gyvavimo dalį praleidę ganyklose ar stiebęsi į saulę miškuose, kurie iki šių dienų neišliko– visų jų išvaizda ir būklė pasakoja apie kraštovaizdžio istoriją. Dirbdami porose arba individualiai atpažino 5 medžius ir krūmus mokyklos aplinkoje, nustatė 2 – 3 būdais pasirinkto medžio aukštį ir apskaičiavo jo amžių. Įsivertino savo pasiekimus pamokoje, o gautus rezultatus fiksavo darbo lape. Šiose pamokose mokiniai tobulino matematikos ir geografijos dalykines, bendrąsias (mokėjimo mokytis), socialinę (atsakomybę už darbo rezultatus), asmeninę ( emocijų ir jausmų valdymo) kompetencijas.
Kiti medžio aukščio nustatymo būdai: https://lt.wikicell.org/Measure-the-Height-of-a-Tree-9010
Įgyvendintos ,,Kokybės krepšelio“ veiklos: 1.2. Savivaldaus ir patyriminio ugdymo(si) diegimas dalykų pamokose. 1.3. Ugdymo proceso organizavimas kitose edukacinėse aplinkose gimnazijoje ir už gimnazijos ribų – ,,klasė be sienų“.
Edita Simanavičienė, geografijos mokytoja metodininkė
Aldona Novikienė – matematikos vyresnioji mokytoja
Olimpinė diena Punioje
Jau 32 metus iš eilės Lietuvos tautinis olimpinis komitetas organizuoja sporto šventę – Olimpinę dieną – visai šeimai. Punios pagrindinio ugdymo ir daugiafunkciame skyriuje taip pat buvo nuspręsta suorganizuoti vyresniųjų klasių mokinių šeimai (5-10 kl.) šventę, kurios metu būtų galima ir pasportuoti, ir linksmai praleisti laiką. Ją organizavo mokytojai Virginijus Bučius ir Alma Davidavičienė.
Iš ryto susirinkę kabinete žiūrėjome šiai dienai parengtas skaidres, susipažinome su olimpinių žaidynių simboliais, šūkiais, talismanais. Labiausiai atkreipti dėmesį mokiniai buvo raginami į olimpinius žiedus, jų spalvas ir išdėstymą, kadangi pirmosios rungties metu reikėjo surasti mokyklos lauko erdvėse paslėptus penkis olimpinius žiedus ir suklijuoti juos tinkama tvarka. Susibūrę į dvi komandas, gavę nuorodą, kur ieškoti, visi skubėjo kuo greičiau surasti paslėptą olimpinį žiedą. Su juo rasdavo ir kitą nuorodą, ir taip prasidėdavo nauja paieška... Nuorodos abiems komandoms pasirodė visai nesunkios, o ir olimpinius žiedus abi suklijavo teisingai.
Apšilę per olimpinių žiedų paieškas visi rinkosi mokyklos stadione į linksmųjų estafečių varžybas. Teko pažaisti tinklinį su balionais, kuriuos komandų žaidėjai stengėsi numušti į priešininkų pusę. Laimėdavo ta komanda, kurios pusėje nelikdavo nė vieno baliono. Patiko ir rungtis „Drakono uodega“. Kiekvienas žaidėjas prisitvirtindavo specialią juostą prie savo rūbų, o prasidėjus žaidimui stengdavosi išsaugoti savąją ir nuplėšti kito žaidėjo uodegą... Šią rungtį žaidėme ir komandomis, ir kiekvienas atskirai. Na o labiausiai patiko rungtys su vandeniu. Iš kibiro sėmėme vandenį skylėtu puodeliu ir nešėme į kitą kibirą, esantį už keleto metrų. Tai estafetinė rungtis. Laimėjo komanda, kuri per nustatytą laiką pernešė daugiau vandens. O pasimėtyti su balionais, užpildytais vandeniu, buvo dar linksmiau, ypač tuomet, kai metamas balionas sprogdavo ir ištikšdavo į šalis... Diena pasitaikė labai karšta, todėl atsigaivinti nusprendėme rungtyje „Aplaistyk draugą“. Žaidėjai sustojo vieni prieš kitus keleto metrų atstumu ir užbrėžtos ribos negalėjo peržengti, tačiau jiems buvo galima semti iš kibiro plastikinėmis stiklinaitėmis suneštą vandenį ir... aplaistyti priešininką! Visiems buvo ir linksma, ir tapo vėsiau... O kad linksmybės neperžengtų nustatytų ribų, įsiaudrinusius žaidėjus sustabdė labai rami rungtis – puodelio su vandeniu nešimas ant galvos. Čia geriausiai sekėsi merginoms, nes jos, kaip tikros manekenės, žingsniavo išdidžiai iškėlusios galvas ir puikiai išlaikė puodelius su vandeniu. Po pietų pertraukos dar kartą ėjome į stadioną ir žaidėme kvadratą, žaidimą „Bulvė“, mėtėme baudas.
Olimpinė diena Punioje buvo linksma ir karšta. Gera, kad paskutinėmis mokslo metų dienomis vyksta vis įvairesnės veiklos ne tik mokyklos viduje, bet ir kitose erdvėse.
Išbandymai nuotykių parke „Tarzanija“
Birželio 10 d. Punios pagrindinio ugdymo ir daugiafunkcio skyriaus 5-10 klasės mokiniai vyko į nuotykių parką „Tarzanija“. Ten buvo pasiruošę išbandyti „Laipynių miesto“ trasas, kurių yra net 7, ir „Kalnų miesto“ gatves, kurios yra trijų skirtingų sudėtingumų ir greičių. Labiausiai mokiniai norėjo patirti skrydžio per Nemuną malonumą.
Atvykę į nuotykių parką pirmiausia išklausė griežtą instruktažą ir suprato, kad laipioti po medžius nėra juokas, reikia įsiminti daug detalių, nes nuo to priklauso tavo paties sveikata ir gyvybė. „Laipynių miestas“ atskleidė mokinių baimes, ryžtą, norą padėti ir nuolat mokytis. Įveikę vos kelias trasas, priėjo prie skrydžio per Nemuną, kuris pasirodė nėra toks paprastas. Trasos ilgis – 800 m. Neteisingai skriejant yra galimybė sustoti nepasiekus pabaigos, o prisitraukti iki galutinio tikslo reikia daug fizinės jėgos. Čia išryškėjo mokinių supratingumas, pagalba vienas kitam, bendradarbiavimas.
„Kalnų miesto“ trasose mokiniai vėl išklausė saugaus elgesio instruktažą ir ėmėsi darbo. Pirmiausia visi išbandė „Kreivąją gatvę“, kuri yra pati lengviausia ir nėra pasiekiamas didelis greitis, antroji trasa – „Greitoji gatvė“, kuri yra tiesi, didelio nuožulnumo, pasiekiamas nemažas greitis, reikia nemažai drąsos. Tačiau didžiausią įspūdį mokiniams paliko „Šuolio gatvė“, kuri yra pati greičiausia ir įspūdingiausia trasa su laisvojo kritimo tramplynu. Nors mokiniams buvo baisu, tačiau vėl ir vėl čiuožė ta pačia trasa.
Po beveik septynių mėnesių nuotolinio mokymosi mokiniai išbandė fizines ir psichines jėgas, buvo ir baisu, ir sunku, tačiau nuotaika buvo pati puikiausia. Vykdami namo dalyviai dalinosi įspūdžiais, patarimais vienas kitam ir pastebėjimais, visi šypsojosi ir buvo laimingi.
Alytaus r. Butrimonių gimnazijos
Punios pagrindinio ugdymo ir daugiafunkcio skyriaus informacija
Sporto šventė 2021
Birželio 14 d. Punios pagrindinio ugdymo ir daugiafunkcio skyriaus pradinukai susirinko į sporto šventę. Diena prasidėjo nuotaikinga, muzikine mankšta. Ji nuteikė visus aktyvioms sportinėms veikloms. O jų buvo daug ir įvairių: 20 m bėgimas, kamuolio stūmimas, šuolis iš vietos, teniso kamuoliuko metimas. Mokiniai aktyviai dalyvavo šiose varžybose, kurių metu išaiškėjo rungčių nugalėtojai. Bėgimo varžybose I vietą iškovojo 4 kl. mokinė Austėja Černiauskaitė, II vietą – 3 kl. mokinė Gabrielė Stelionytė, III vietą – 2 kl mokinys Kasparas Andriuškevičius. Šuolio į tolį rungtyje I – sias vietas savo amžiaus grupėje laimėjo 2 kl mokinė Vija Baranauskaitė ir 4 kl. mokinė Austėja Černiauskaitė. Kamuolį toliausiai nustūmė ir teniso kamuoliukas toliausiai skriejo I kl. mokinei Milenai Mickutei ir III kl. mokiniui Augustui Skripkiūnui.
Antroji sporto šventės dalis tęsėsi po pietų. Mokiniai aktyviai dalyvavo ,,Linksmosiose estafetėse“. Jie entuziastingai rungtyniavo atlikdami įvairias užduotis: šuoliavo maišuose, šaukštelyje nešė stalo teniso kamuoliuką, pilstė vandenį į savo komandos kibirėlius ir rideno kamuolį.
Visi šventės dalyviai buvo apdovanoti padėkos raštais, o nugalėtojai I, II ir III laipsnio diplomais. Šventė pasibaigė draugiška ledų puota.