Ką žinau apie Lietuvą?
Lietuviais esame mes gimę,
Lietuviais turime ir būt!
Tą garbę gavome užgimę,
Jai ir neturim leist pražūt!
Šiais S. Zauerveino žodžiais vasario 10 dieną mūsų mokykloje prasidėjo renginys, skirtas vasario 16-ajai – Lietuvos valstybės atkūrimo dienai – paminėti. Jame dalyvavo pradinių klasių mokiniai ir mokytojai. Renginio tikslas – gilinti žinias apie Lietuvos istoriją, geografiją, papročius, tradicijas, suteikti teigiamų emocijų, formuoti draugiškumą ir grupinio darbo įgūdžius.
Žiūrėdami skaidres, visi renginio dalyviai prisiminė Lietuvos istorijos ir geografijos žinias.. Po to, susiskirstę į 3 mišrias grupes, atliko 16 klausimų testą ,,Ką žinau apie Lietuvą?”. Komandoms puikiai sekėsi. Vyresnieji skaitė užduotis, o mažesnieji, pasitarę su grupės nariais, pateikė atsakymus.
Antoji užduotis buvo pakartoti Lietuvos simbolius ir patikrinti žinias apie etnografinius regionus. Mokiniai spalvino Lietuvos vėliavą, herbą, etnografinius regionus ir giedojo V. Kudirkos tautišką giesmę.
Savo meninius gebėjimus mokiniai išreiškė piešdami piešinius Lietuvai.
Iš renginio visi skirstėsi pakilios nuotaikos bei kupini teigiamų emocijų.
Rajoninė technologijų olimpiada
2017 m. vasario 10 d. Daugų Vlado Mirono gimnazijoje vyko VII-oji rajoninė technologijų olimpiada. Šiais mokslo metais joje dalyvavo mūsų mokyklos 9-os klasės mokinė Simona Bokūnaitė. Naudodama antrines žaliavas bei gipsą mokinė padarė vazą, kurią dekoravo dekupažo technika. Gaminį įvertinusi komisija skyrė II-ąją vietą, o darbo autorei Simonai Bokūnaitei buvo įteiktas diplomas.
Sveikiname Simoną!
Konkursas ,,Policija vaiko akimis”
Alytaus r. Punios mokyklos-daugiafunkcio centro pradinių klasių mokiniai dalyvavo Alytaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Viešosios tvarkos skyriaus Prevencijos poskyrio piešinių konkurse ,,Policija vaiko akimis“. Šio konkurso tikslas – ugdyti vaikų tinkamą elgesį ir atsakomybę.
Mūsų mokyklos pradinių klasių mokiniai nutarė dalyvauti šiame konkurse. Jie prisiminė saugaus eismo taisykles, dalinosi įspūdžiais, mintimis apie policininko profesiją ir ėmėsi kūrybino darbo. Buvo atrinkti 4 geriausi piešiniai.
Konkursui pasibaigus Alytaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Viešosios tvarkos skyriaus Prevencijos poskyrio specialistas Donatas Katlauskas, apsilankęs mūsų mokykloje, pranešė džiugią naujieną, kad vienu iš konkurso nugalėtojų tapo mūsų mokyklos 3 klasės mokinys Mindaugas Vaitekūnas. Jam buvo įteiktos dovanos. Ypač pradžiugino 2017 metų kalendorius, kurį puošia geriausi konkurso ,,Policija vaiko akimis“ kūrybiniai darbai. Jame ir Mindaugo darbas!
Sveikiname Mindaugą, džiaugiamės jo sėkme ir dėkojame konkurso organizatoriams.
Pedagogė pataria
Pedagogė pataria: kaip vaiko NENORIU paversti į NORIU ir suformuoti teigiamus įpročius
Visi tėvai kiekvieną dieną susiduria su nemažu kiekiu vaikiškų „nenoriu". Vaikai nenori daug dalykų: valgyti daržovių, plauti rankų, valytis dantų, eiti miegoti laiku, skaityti, susitvarkyti kambarį, žaislus ar pasirūpinti savo augintiniu.
Dažnai tokį vaikų elgesį pavadiname kaprizais ir nekreipiame į tai dėmesio, tikėdami, kad „išaugs". Tačiau verta susimąstyti, kad tai yra mažų vaikų dideli rūpesčiai. Būtent šiuose nenoruose slepiasi pirminis savarankiškumas ir suvokimas, jog vaikas pats atsako už save ir savo sprendimus bei jų rezultatus. Pedagogė pataria, kaip vaiko NENORIU paversti į NORIU ir suformuoti teigiamus įpročius. Kaip tėvai gali padėti vaikams ir įpročių formavimąsi paversti žaisminga ir turininga kelione, pataria „Šiaurės licėjaus" pradinio ugdymo mokytoja Jurgita Steponaitienė.
KAIP GIMSTA NENORAS?
Nenorų pradžia dažnai sutampa su pirmaisiais ne visai pavykusiais bandymais. Kai vaikai jaučia, kad jiems nepavyksta, labai sunku ar ne visai aišku, ką, kaip ir kodėl daryti, kyla nerimas. Natūralu, kad neigiamas emocijas keliančių dalykų vaikai pradeda vengti.
„Šiuo atveju, tėvų vaidmuo tampa itin svarbus. Kuomet mes, tėvai subarame, sugėdiname arba skubėdami viską padarome už patį vaiką, naivu tikėtis, kad dar kada jis mėgins šį veiksmą atlikti pats. Perdėtas rūpestis bei apsauga taip pat gali užkirsti kelią net bandymui. Todėl reikėtų leisti vaikams patiems išbandyti ir mėginti atlikti vienus ar kitus dalykus. Taip pat labai svarbu su jais kalbėtis apie atliekamų veiksmų svarbą. Pavyzdžiui, nors ir nėra lengva iš pradžių išsivalyti dantis, reikėtų aptarti, kodėl dantų valymas itin svarbus ir kas nutiks, jei jų nesivalysime. Galima paklausti vaikų, kas jiems konkrečiai kelia sunkumų, galbūt paaiškės, kad dantų šepetėlis per didelis ar norisi prieš akis turėti veidrodėlį." – pasakoja pradinio ugdymo mokytoja J. Steponaitienė.
ĮPROČIŲ FORMULĖ Norint savo vaikams sužadinti norą ir taip juos po truputį įtraukti formuojant naują įprotį, ypač svarbu sukurti skatinančią aplinką: vienas svarbiausių tos aplinkos rodiklių yra laikas. Vaiko dėmesį į kylančią problemą visada atkreipsite smagiu eksperimentu, bandymu ar tyrimu. Taip jį sudominsite ir paskatinsite gilintis toliau. Svarbu rasti laiko pasikalbėjimui, aptarimui, paaiškinimams bei susitarimams. Tada reikia stengtis nuolat išlaikyti ar sugrąžinti vaiko dėmesį ir susidomėjimą.
Kuomet mes, tėvai subarame, sugėdiname arba skubėdami viską padarome už patį vaiką, naivu tikėtis, kad dar kada jis mėgins šį veiksmą atlikti pats. Jurgita STEPONAITIENĖ
Taip vis grįžtant prie to paties klausimo, prisimenant atliktus bandymus ir pasikartojant, kodėl svarbu daryti vienus ar kitus dalykus. Ir, žinoma, nepamiršti pagirti. Giriamas vaikas pradės pasitikėti savimi ir atliekamus veiksmus, kurie anksčiau buvo „nenoriu", pradės asocijuoti su teigiamomis emocijomis.
ATSIGRĘŽKIME IR Į SAVO ĮPROČIUS Pavyzdžiui, tėvams dažnai kyla klausimas įpratinti vaikus prie „teisingos" mitybos? Natūralu, jog jeigu vaikas iki šiol nevalgė daržovių, jų per vieną dieną tikrai nepamėgs. Taip pat, jei tėvai vakarienės metu mėgaujasi pica, vaikui daržovių niekaip neįsiūlys. Tačiau geras tėvų pavyzdys, kantrybė ir skatinimas ragauti įvairių daržovių ir vaisių, po truputį duos teigiamų rezultatų. Vaikai, anksčiau ar vėliau, perima šeimos valgymo įpročius. Svarbiausia – vengti prievartos, nes tai tikrai sukels atvirkštinę vaikų reakciją. Daug svarbiau yra rodyti gerą pavyzdį ir skatinti vaikus ragauti, degustuoti, žaisti daržovių spalvomis, lėkštėse kurti įvairius personažus ir kalbėti apie vitaminų naudą augančiam organizmui.
PENKI ŽINGSNIAI SĖKMĖS LINK Tėvai neretai susiduria su sunkumais bandant kas vakarą įkalbėti vaikus valytis dantukus: retas vaikas entuziastingai tai daro, o kai kurie net ir priešinasi. „Šeimos pamokėlės yra viena geriausių priemonių, skatinanti vaikus atsiminti, kaip taisyklingai prižiūrėti dantukus. Geriausiai tai sekasi daryti kartu su vaikais organizuojant tyrinėjimą, kuris palengva pereina į įpročio formavimą." – komentuoja pedagogė. Norimą veiklą paversti įpročiu galima sekant penkis įprastus žingsnelius:
Nusistatykite pačius mažiausius tikslus. Turite pradėti nuo kokio nors visai nedidelio pokyčio, nereikalaujančio daug pastangų ar laiko. Mažučiai pasikeitimai teigiamai paveiks jūsų galutinį tikslą. Nors tai bus tik minutė per dieną savarankiško dantų valymo.
Naudokitės primintukais. Susitarkite, kas jums padės prisiminti reikiamus dalykus: gal klijuokite raštelius ant veidrodžio ar turėkite žadintuvą sutartu laiku su mėgstama daina. Užgrojus dainai – metas valytis dantis.
Būkite pasiruošę tai daryti kartu su vaiku. Būtinai palaikykite vaikui kompaniją ir rodykite pavyzdį! Įsitikinkite, kad tikrai turite viską, ko reikia sėkmingam tikslo siekimui.
Paverskite tai pramoga. Vonia gali tapti puikia vieta eksperimentams, dainoms, eilėraščiams, ar šaradoms.
Nepertraukite „grandinės". Norint įgyti naują įprotį, labai sveika sieniniame kalendoriuje ryškiai raudonu flomasteriu žymėti didelius „X" ant kiekvienos dienos, kada buvo atlikta suplanuota veikla. Svarbiausia nepamiršti ir nepraleisti nei dienos.
EKSPERIMENTAS Dalinamės paprastu eksperimentu, kurį atlikę namuose su vaikais galėsite vaizdžiai pademonstruoti dantukų priežiūros svarbą.
Jums reikės:
Dviejų kiaušinių;
dviejų stiklinių;
acto;
dantų šepetėlio;
dantų pastos.
Papasakokite vaikams, jog dantys sudaryti daugiausia iš kalcio. O kiaušinio lukštas taip pat. Atliekant bandymą su kiaušinio lukštu, galima stebėti, kaip maisto produktai veikia mūsų dantis. Nors dantų emalis labai kieta medžiaga, tačiau maisto produktai bei gėrimuose esančios rūgštys gali jį pažeisti. Šiuo eksperimentu galima tai itin paprastai iliustruoti.
Eksperimentą pradėkite dvi stiklines pripildami tiek acto, kad apsemtų įdėtus kiaušinius. Vieno kiaušinio paviršių ištepkite dantų pasta. Kitą kiaušinį palikite paprastai. Leiskite pastai nudžiūti bent kelias minutes, kad ji pakankamai įsigertų į kiaušinio lukštą. Įdėkite kiaušinius į stiklines su actu. Pažymėkite kurioje stiklinėje kiaušinis išteptas pasta. Abi stiklines reikėtų palaikyti 24 valandas. Įdėję pasta neišteptą kiaušinį į stiklinę su actu vaikai iš karto pamatys, kaip ant jo lukšto paviršiaus susidaro mažyčių burbuliukų. Ant pasta ištepto kiaušinio paviršiaus jų žymiai mažiau. Palaikius abi stiklines 24 valandas pamatysite, kad pasta neištepto kiaušinio lukštas beveik arba visai ištirpo, o baltymą ir trynį laiko tik plėvelė. Dantų pasta išteptas kiaušinis liko nepažeistas (kartais pasitaiko, kad kai kuriose vietose lukštas šiek tiek suplonėja).
Atkreipkite vaikų dėmesį, kad būtent dantų pasta apsaugojo kiaušinio paviršių, o taip pat ji apsaugo ir dantukus. Taigi, norėdami, jog mūsų dantukai neištirptų, turime juos prižiūrėti bei valytis dantų-pasta.
Informacija iš http://www.tavovaikas.lt/mokinys/pradinukas/pedagoge-pataria-kaip-vaiko-nenoriu-paversti-i-noriu-ir-suformuoti-teigiamus-iprocius.d?id=73391398
Punios mokiniai SEB banke
Sausio 25 d. Punios mokyklos-daugiafunkcio centro 9-10 klasių mokiniai dieną pradėjo išvyka į Alytaus SEB banką. Čia jų laukė Paslaugų privatiems klientams ir klientų aptarnavimo grupės vadovė Silvinija.
Mokiniai aktyviai dalyvavo diskusijoje, domėjosi taupymo ir investavimo į savo ateitį klausimais, drąsiai reiškė savo nuomonę apie norimą profesiją, būsimą darbą bei darbo užmokestį. Mokiniai žiūrėjo dokumentinės dramos „Rytojus atėjo vakar“ ištraukas ir kartu su banko specialiste aptarė, diskutavo labiausiai dominančiais klausimais. Diskusijos pabaigoje aktyviausiems mokiniams buvo įteiktos atminimo dovanėlės.
Po interaktyvios diskusijos ir filmo ištraukų peržiūros mokiniai buvo nuvesti į klientų aptarnavimo skyrių, kur galėjo pamatyti tikras ir padirbtas eurų kupiūras ir pasimokė, kaip jas pažinti.
Išvyka mokiniams patiko ir buvo naudinga. Džiugu, kad SEB bankas rūpinasi ne tik esamais, bet ir būsimais klientais.
Spektaklis mokykloje
Punios mokykloje-daugiafunkciame centre apsilankė „Varlytės teatras“, kuris 1-5 klasių mokiniams parodė Daivos Narkevičiūtės režisuotą muzikinį spektaklį „Kur gyventi gera?“
Mokinius linksmino 3 personažai: Peliukas Mikis, Lakštingala ir Varlė. Šis spektaklis - šiltas ir jautrus pasakojimas apie šių dienų realijas, paverstas gražia ir linksma pasaka. Tai graži ir pamokanti istorija apie Varlės ir Lakštingalos lažybas, Lakštingalos kelionę į Ameriką, kurioje ji sutiko Peliuką Mikį, bei apsisprendimą grįžti atgal į Lietuvą. Spektaklis padeda ugdyti patriotiškumą, meilę gimtajam kraštui, kalbai. Jo herojai skatino ne tik linksmai padainuoti, bet ir susimąstyti, kur gyventi gera? Pažiūrėję šį spektaklį, vaikai, prisiminę patarlę, nusprendė, kad „Visur gerai, bet namuose geriausia“.
Mokiniams spektaklis patiko.
Punios mokyklos-daugiafunkcio centro informacija